Фраза дня

Методичка

Інтернет-ресурси

  1.  www.nbuv.gov.ua  Національна бібліотека України ім.В.Вернадського
  2. www.pravo.biz.ua  Електронна бібліотека з правознавства
  3. www.historic.ru «Пізнаємо людину через її історію» (енциклопедії, довідники, історичні мапи)
  4. www.vivi.ru Всесвітня історія в особах   
  5. www.history.rin.ru  Історична інформація, мапи, цікаві факти
  6. www.pero-maat.ru  Історія Стародавнього Єгипту
  7. www.ellada.spb.ru  Історія  Стародавньої Греції
  8. www.anclentrome.ru  Історія Стародавнього Риму
  9. www.mythology.sgu.ru/mythology/ant Антична міфологія
  10. www.his.1september.ru/urok Я йду на урок  історії (методичні розробки та рекомендації з викладання суспільних дисциплін)
  11. www.uk.wikipedia.org Україномовна версія енциклопедії "Вікіпедія"  
  12.   www.history.vn Книжки та підручники з історії 
  13. www.cossackdom.com  Історія українського козацтва


Правила використання презентацій на уроках


  1. Слайди презентацій можна використовувати під час пояснення, закріплення або проблемної ситуації на уроці.
  2. Обов`язково проводиться актуалізація (ключове питання презентації).
  3. Додаткові питання формулюються на слайдах і надаються відповіді на них, щоб учні впевнились в їх правильності.
  4. Під час пояснення нового матеріалу  презентації мають великі можливості, але обов`язково має виконуватись логічна послідовність викладання матеріалу.
  5. Слайди не можна перевантажувати текстом, це дає можливість кращого візуального сприймання матеріалу.
  6. Головна інформація подається тезами, які учні записують в зошити.
  7. Ілюстрації, схеми, таблиці мають бути яскравими, чіткими та змістовними.
  8. Питання для закріплення також можна вивести на слайді.
  9. Якщо презентація запланована на всіх етапах уроку, її частини виділяють різними кольорами, але стиль має сприйматись як єдине ціле.
  10. Якщо учні виконують презентації, вчитель допомагає спланувати її та надає рекомендації.
  11. Бажано систематично використовувати презентації як додатковий дидактичний матеріал, щоб учні звикли до нової форми роботи та не сприймали її як розвагу.
  12.  Не можна зловживати медіазасобами на уроках.

     Використання інформаційних технологій на уроках історії  


Сьогодні ми живемо в інформаційному світі. Інформаційний простір, що навколо нас, проникає в усі сфери нашої діяльності, у тому числі й освіту.
Використання комп'ютерної техніки та інформаційних технологій значно підвищує ефективність процесу навчання завдяки його інтенсифікації, індивідуалізації, наявності зворотного зв'язку, розширенню наочності. Те, що неможливо зробити за допомогою традиційних технологій на уроках історії, багато в чому дозволяють реалізувати інформаційні технології. Смороду дозволяють оперувати значним обсягом інформації й працюють з великою швидкодією, тім самим реалізуючи можливість кращого засвоєння матеріалу, оптимізації навчального процесу й мотивації учнів.
Найбільш зручним є використання на уроках історії мультимедійних технологій у формі презентації. Комп'ютер на уроці змінює всю сукупність засобів навчання, виконуючи декілька ролей:
·                     запис на дошці;
·                     наочність;
·                     таблиці та схеми;
·                     підручник;
·                     робочий зошит або індивідуальна картка для самостійної роботи...

Сучасна школа вже не може обмежуватися лише передачею живого обсягу знань. Освіта розглядається сьогодні як простір для пізнання самого собі, для вироблення відповідного стилю життєдіяльності в інформаційному суспільстві, готує активні, творчу особистість, що розвивається.
Інформаційні технології дозволяють по-новому використати на уроках історії текстову, звукову, графічну й відеоінформацію. Ці технології дозволяють вчителю та учням використати всілякі джерела інформації.
У сучасних умовах головним завданням утворення є не тільки одержання учнями певної суми знань, але й формування в них умінь і навичок самостійного придбання знань. Досвід роботи показав, що в учнів, які активно працюють із комп'ютером, формується високий рівень самоосвітніх навичок, умінь орієнтуватися в бурхливому потоці інформації, уміння виділяти головне, узагальнювати, робити висновки. Тому дуже важлива роль учителя в розкритті можливостей нових комп'ютерних технологій. Одним з таких інструментів є програма PowerPoint. У даній програмі вчителем й учнями складаються презентації, які дозволяють створити інформаційну підтримку при підготовці, проведенні уроків історії, а також у позакласній роботі. Дана методика має на увазі використання мультимедійного проектора.
Презентація дозволяє вчителю ілюструвати свою розповідь. Програма PowerPoint дозволяє не перевантажувати зоровий простір, фіксуючи увагу на досліджуваному об'єкті. Крім того, дозволяє повернутися на будь-який етап уроку, затрачаючи мінімальну кількість часу, використовуючи гіперпосилання.
На уроках історії використовуються такі форми роботи, як підготовка учнями доповідей і рефератів, складання проектів. Поява Інтернету й наявність у ньому текстової й іншої інформації дозволяє учням користуватися готовою шпаргалкою для виступу на уроці. При роботі над презентацією в програмі PowerPoint це стає неможливим. Для підготовки презентації учень повинен провести величезну науково-дослідницьку роботу, використати велику кількість джерел інформації, що дозволяє уникнути шаблонів і перетворити кожну роботу в продукт індивідуальної творчості. Учень при створенні кожного слайда в презентації перетворюється в комп'ютерного художника. Даний вид навчальної діяльності дозволяє розвивати в учня логічне мислення, формує компетентності. Раніше безбарвні, часом не підкріплювані навіть ілюстраціями, виступи перетворюються в яскраві, такі, що запам'ятовуються. У процесі демонстрації презентації учні здобувають досвід публічних виступів, що безумовно готує їх до подальшого життя. Включається елемент змагання, що дозволяє підвищити самооцінку учня, тому що вміння працювати з комп'ютером є одним з елементів сучасної молодіжної культури.
Презентації можуть широко використатися на уроках історії в 5-11-x класах, що дозволяє підвищити інтерес до вивчення предмета. Даний вид діяльності дає можливість учителеві виявити творчість, індивідуальність, уникнути формального підходу до проведення уроків. Підготовка презентацій - серйозний, творчий процес, кожен елемент якого повинен бути продуманий й осмислений з погляду сприйняття учня.
Програма PowerPoint дає можливість використати на уроці карти, малюнки, портрети історичних діячів, відео фрагменти, діаграми.

Керівник МО ІГЦ:  Сухомлинова О.В.

 



Самооцінка інформаційної компетентності вчителів історії


з/п
Запитання
Відповіді

1
Уміння працювати з текстовим процесором Microsoft Word


Створення і форматування текстових документів


Створення і форматування таблиць


Навички поглибленої роботи


Не маю навиків роботи

2
Уміння працювати з електронними таблицями Excel


Початкові прийоми роботи


Проведення обчислень


Побудова діаграм (графіків)


Не маю навиків роботи

3
Уміння працювати з програмою створення презентацій Microsoft Power Point.


Створення простих презентацій


Настройка анімації слайдів


Не маю навиків роботи

4
Навики застосування інформаційних технологій в учбовому процесі


Для методичного забезпечення


Застосування для навчання


Для контролю знань і обліку досягнень учнів


Не маю навиків роботи

5
Робота з програмами тестування учнів


Маю навики роботи


Не маю навиків роботи

6
Робота з прикладними програмами


Маю навики роботи


Не маю навиків роботи

7
Чи є у Вашому учбовому закладі комп'ютерні мережі?


Підключення до Інтернету


Єдина загальна внутрішня мережа


Локальна мережа тільки в комп'ютерному класі


Не маю уявлення

8
Чи є у вас можливість проведення занять по Вашому предмету з комп'ютерною підтримкою?


Вільно по попередній заявці


Мало шансів потрапити в комп'ютерний клас


Немає можливості


Не маю такої необхідності

9
Як часто застосовуєте комп'ютерні технології в учбовому процесі?


Постійно (у міру доцільності)


Рідко (хотілося б більше)


Іноді


Ніколи

10
Чи проходили Ви підвищення кваліфікації по ІКТ?


За проектом Intel


Курси підвищення кваліфікації (до 5 років)


Дуже давно


Ніколи

11
Використання Інтернету вдома


Немає підключення


Використовую для загальної інформації


Використовую для самоосвіти


Використовую для дистанційної роботи з учнями

12
Електронна пошта:


Використовую постійно


Використовую рідко


Маю адресу, але не використовую


Не маю адреси












Комментариев нет:

Отправить комментарий

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...